Перш за все ми маємо зрозуміти, за якою ознакою дитина плутає літери. Це може бути за фонетичною ознакою — коли дитина плутає схожі за звучанням у певних словах і складах букви, наприклад: Д-Т, З-С, Б-П, Ш-С, Ц-Ч та ін. У цьому випадку допоможуть акцентовані на відповідних буквах чистомовки, які можна читати дитині, або навіть вчити з нею напам’ять. Головне слідкувати за чіткістю вимови букви, над якою працюєте. Приклад чистомовок для випадку, коли дитина плутає Ц-Ч: для букви Ц — «Ці-Ці-Ці, хто Цвірінька у яйЦі?»; для букви Ч — «Чі-Чі-Чі, дуже смаЧні калаЧі».
Друга ознака, за якою дитина може плутати букви, — оптична. Це відбувається, коли для дитини букви схожі за певними рисами візуально. Зазвичай, таке може бути з буквами Е-Ш, М-Н-И, П-Л, И-Й, І-Ї, Я-К тощо. У цьому випадку допоможе малювання букви, підбір слів, що починаються на цю букву, пошук букви у виділеному фрагменті тексту і промовляння її вголос.